نصب داربست

اجرا و نصب داربست در چه مواردی ضروری است؟

نصب داربست برای فضاهایی با ارتفاع بیشتر از ۲ متر در کارهای مختلف مانند رنگ کاری، سیمان کاری، سنگ کاری، شیشه شویی و مواردی از این قبیل ضرورت پیدا می کند. برای نصب داربست به صورت ایمن و استفاده از ابزارهای با کیفیت فروشگاه مالیبل بست در این زمینه خدمات خود را با کمترین قیمت عرضه می کند.  

ضرورت نصب داربست 

داربست از لوله های فلزی تشکیل شده که تفاوت زیادی با لوله های صنعتی دارد و از آنها به عنوان نگهدارنده سازه و ساختمان استفاده می شود. در حال حاضر که ساخت و سازهای مرتفع افزایش پیدا کرده استفاده از داربست ها نیز بیشتر از گذشته احساس می شود.  

ضرورت نصب داربست چه زمانی احساس می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمام کارهایی که قرار است در ارتفاع بیشتر از 2 متر انجام شود، برای حفظ ایمنی کارگران باید از داربست استفاده نمایند. طول داربست به شکل مستقیم به ارتفاع سازه ارتباط پیدا می ‌کند و هر چقدر یک سازه بلندتر باشد، به تعداد بیشتری از لوله‌داربست نیاز است.  

در این بخش به مهمترین مواردی که باید از داربست استفاده شود اشاره می کنیم:  

  • در زمان سنگ کاری نمای ساختمان  
  • برای نورپردازی نمای ساختمان 
  • در هنگام شستشوی نمای ساختمان های مرتفع 
  • در هنگام نصب بنرهای تبلیغاتی
  • برای نصب سازه های گلخانه ای
  • برای نصب سازه های هیتی  

قیمت نصب داربست ارتباط مستقیم به اندازه داربست ها پیدا می کند، هر چقدر که در هنگام ساخت و ساز ارتفاع سازه را بلندتر در نظر بگیرند؛ در نتیجه هزینه های آن هم بیشتر می شود. محاسبه این هزینه ها کاری تخصصی است که باید به طور دقیق همه بخش های آن در نظر گرفته شود. 

معرفی انواع داربست

در هنگام محاسبه قیمت‌داربست خوب است که برخی از انواع داربست را بشناسید، چرا که طراحی و مدل داربست ها می تواند بر هزینه ها تأثیر مستقیم ایجاد کند. 

در این بخش به بررسی انواع داربست از لحاظ شکل ظاهری و نحوه نصب می پردازیم:

داربست نما

داربست‌نما با عرض یک متر و معمولاً در نمای ساختمان و پروژه های بلند کاربرد دارد.

داربست کفراژ

داربست‌کفراژ بیشتر از یک متر عرض داشته و بیشتر برای مناسبت های مذهبی کاربرد دارد.

داربست چرخدار

داربست هایی که قابلیت جابجایی دارند و متحرک هستند. 

 داربست حفاظ

داربست های حفاظ برای جلوگیری از ریزش مصالح به پایین به کار می رود. 

داربست زیر بتن

یکی از مهمترین داربست ‌ها به شمار می ‌رود و در هنگام بتن ریزی کاربرد دارد.  

قیمت نصب داربست فلزی متناسب با مدل های ارائه شده و البته نزدیکی نصاب داربست به پروژه تغییر پیدا می کند. بهتر است در هنگام انتخاب یک مجموعه برای دریافت خدمات، دقت بیشتری به کیفیت خدمات ارائه شده توسط آنها کنید، تا مقرون به صرفه ترین قیمت ها را به دست آورید.  

نکات مهم در نصب انواع داربست

داربست‌سازه ای فلزی است که برای کارهای بنایی و بسیاری از کارهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. پس برای محافظت از جان کارگران و افرادی که قرار است از این داربست‌ ها استفاده کنند، رعایت برخی از نکات ضرورت پیدا می کند. 

در هنگام اجاره‌داربست به هیچ عنوان به دنبال قیمت های ارزان نباشید، چرا که قیمت نصب داربست به شکل مستقیم می تواند، با کیفیت نصب آن ارتباط پیدا کند. پس مراکزی را انتخاب کنید که تمامی نکات ایمنی را در هنگام کار رعایت می کنند.

برای داشتن یک سازه مقاوم و ایمن چند نکته ضروری را ذکر می کنیم: 

  • بازدید محل نصب قبل از شروع برای مشخص کردن میزان بار وارده و تهیه تمامی تجهیزات لازم ضرورت دارد.
  • حتما از محکم بودن بست ها و اتصالات‌داربست به یکدیگر و به دیوارهای حمال اطمینان به دست آورید.  
  • استفاده کردن از بست های مناسب برای هر بخش از داربست مانند بست های گردان، بسته های زاویه و موارد دیگر رعایت شود.  
  • به هیچ عنوان از لوله های خم شده و برش داده شده توسط حرارت برای نصب داربست استفاده نکنید. 
  • لوله هایی که در قسمت انتهای آنها شکاف یا بریدگی دارند، برای نصب به کار نبرید. 
  • برای هر دو متر ارتفاع در داربست بین ۶ تا ۷ پله در نظر بگیرید، تا کارگران و افرادی که قرار است از آن استفاده کنند، در امنیت کامل باشند. 
  • استفاده از بریس یا همان لوله های ضربدری برای افزایش مقاومت داربست ‌های بلند مرتبه لازم است.
  • حتماً از لوله های اتصال برای وصل کردن دو لوله در طول به یکدیگر استفاده کنید. 

عوامل موثر بر قیمت نصب داربست

در هنگام تهیه داربست برای مصارف مختلف یکی از عواملی که می تواند در انتخاب مراکز ارائه دهنده خدمات موثر باشد، قیمت نصب داربست است. به همین جهت بهتر است، عوامل خاصی که می ‌توانند بر افزایش هزینه ها و یا کاهش آنها تأثیر بگذارند را به طور دقیق بشناسید.  

در این بخش به بررسی عوامل موثر بر قیمت نصب داربست فلزی می پردازیم:  

موقعیت مکانی 

هر چقدر که موقعیت مکانی سازه دسترسی آسان تری داشته باشد، هزینه های حمل کاهش پیدا می کند و بلعکس انتقال داربست ها به حیاط های پشتی، راه پله یا پشت بام هزینه بیشتری به دنبال دارد.  

نوع داربست 

داربست ها انواع مختلفی دارند که برای نصب هر کدام از آنها به تعداد متریال های مختلف و ابزارهای گوناگون نیاز است، پس نوع داربست مهم می باشد. 

شکل ظاهری بنا 

ساختمان هایی که دارای تورفتگی های زیاد هستند مدت زمان بیشتری را برای نصب داربست نیاز دارند و به همین دلیل هزینه نهایی را افزایش می دهند. 

ایمنی داربست 

یک مسئله بسیار مهم، ایمنی داربست ها است که با رعایت استانداردهای لازم توسط مهندسین اجرا به وجود می آید. به هیچ عنوان از داربست های بی کیفیت و بدون ناظر استفاده نکنید، چرا که تبعات جانی خطرناکی به دنبال دارد.  

نصب داربست در غرب تهران با قیمت مناسب 

قیمت نصب داربست در تهران با توجه به منطقه آن و عوامل مهم دیگری که می توانند در هزینه های داربست تأثیر بگذارند، مشخص می شود. هر چقدر که مراکز ارائه دهنده خدمات سازه های مورد نیاز به داربست نزدیک ‌تر باشد، هزینه حمل تا حد زیادی کاهش می یابد.  

در فروشگاه مالیبل بست مناسب ترین قیمت نصب داربست دریافت می ‌شود، چرا که با در نظر گرفتن شرایط حال جامعه، بسیاری از هزینه های جانبی خود را کاهش داده است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *