قیمت اتصالات داربست

قیمت اتصالات داربست و انواع لوله داربستی

قیمت اتصالات داربست با توجه به نحوه طراحی و وزن اتصالات مشخص می شود، نقش بسیار مهمی که اتصالات در  طراحی و امنیت سازه های داربست دارند، موجب می شود تا قیمت اتصالات داربست برای افرادی که به این سازه ها به صورت عمده نیاز پیدا می کنند، اهمیت بیشتری داشته باشد.

انواع اتصالات داربست

داربست یک سازه فلزی مستحکم است که در تمامی ساختمان های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع در تمامی فضاها برای دسترسی راحت تر بنا و کارگران آن به سازه های ساختمانی از داربست استفاده می کنند. داربست از لوله های با طول مختلف و ضخامت های گوناگون تشکیل شده که برای متصل کردن لوله ها به یکدیگر نیاز است از اتصالات مختلف استفاده شود.

تمامی متریال هایی که برای وصل کردن لوله های داربست به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند؛ در لیست اتصالات داربست جای دارد. نقش اتصالات در بر پایی سازه های مستحکم و ایمن پررنگ است.  

انواع مختلف اتصالات داربست از لحاظ شکل ظاهری و نحوه وصل کردن لوله ها به یکدیگر وجود دارد که برخی از مهم‌ترین آنها شامل موارد ذیل است و سپس در ادامه مطلب به معرفی انواع لوله داربست عوامل موثر بر قیمت اتصالات داربست خواهیم پرداخت:

بست چهار پیچ

بست چهار پیچ از یک بدنه، دو برگ و چهار پیچ و مهره ساخته شده است؛ این بست به صورت عمود بر هم لوله ها را به یکدیگر متصل می کند.  

 بست گردون

بست گردون شباهت زیادی به بسته چهار پیچ دارد و برای اتصال دو لوله به شکل موازی با یکدیگر به کار می رود. 

بست h 

بست اچ یا زبانه ای از نوع اتصالات هندسی خاص است که برای اتصال داربست به تیرآهن های بیرون زده از ساختمان برای افزایش استحکام داربست مورد استفاده قرار می گیرند.  

بست رابط داربست

بست های رابط برای اتصال لوله هایی با قطر متفاوت به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد؛ از این نوع بست ها بیشتر برای افزایش طول یک لوله به کار می برند. 

بست کلاهکی

بست کلاهکی کاربرد منحصر به فرد و خاصی دارد و مواقعی که نیاز است سقفی با داربست ایجاد شود از این نوع بست ها به کار می برند تا محلی برای نصب چادر ایجاد شود.  

انواع مختلف بست و اتصالات داربست وجود دارد که می‌توان به بست قرنیز، بست استیل، بست تک پیچ و دو پیچ، بست مغزی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد که هر کدام از این قطعات در مواقع خاص کاربردهای منحصر به فردی پیدا می کند.  

معرفی لوله های داربستی

وجود لوله های داربستی در ساختمان سازی ها بسیار موثر است و تا حد زیادی انجام کارها را آسان تر کرده اند. لوله های داربست در کارخانجات فولاد با دو طول شش متری و دوازده متری تولید می شوند. در اغلب پروژه ها لوله هایی با طول ۶ متر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته؛ زیرا حمل و نقل و جابجایی آن آسانتر است.  

به غیر از تفاوت در طول لوله های داربستی از لحاظ ضخامت و سبک و سنگین بودن نیز لوله ها به چند دسته کلی تقسیم می شوند که در حال حاضر انواع لوله سبک، متوسط و سنگین به بازار ارائه می گردد. معمولاً لوله ها را با استفاده از ورق هایی با ضخامت ۲ میلی متر، دو و نیم میلیمتر، ۳ میلیمتر و ۴ میلیمتر تولید می کنند. هر چقدر که یک سازه بلند مرتبه تر باشد، نیاز است از لوله های قوی تر برای برپایی استفاده شود.

عوامل موثر بر قیمت اتصالات داربست

اتصالات داربست نقش بسیار مهمی در برپایی سازه های مقاوم دارند و به عنوان کمک کننده و نگهدارنده سازه به شمار می روند که بدون آنها انجام پروژه های ساختمانی غیر ممکن می شود. 

قیمت اتصالات داربست نقش بسیار مهمی در هزینه های نهایی سازندگان و کارفرماها دارد؛ زیرا هر چقدر هزینه این اتصالات بیشتر شود، در نهایت باید هزینه بیشتری هم برای اجاره یا خرید داربست پرداخت گردد.  

در این بخش به بررسی عوامل موثر بر قیمت اتصالات داربست می پردازیم: 

وزن اتصالات 

اتصالات را متناسب با نوع لوله هایی که قرار است به یکدیگر وصل شوند، به دو دسته بندی سبک و سنگین تقسیم می کنند که هر چقدر وزن بیشتر باشد در نتیجه قیمت اتصالات داربست افزایش می یابد.

کاربرد اتصالات 

برخی از اتصالات مانند بست چهار پیچ، کاربردهای گسترده تری دارند و نیاز است در تمامی سازه های داربست مورد استفاده قرار بگیرند. اما برخی دیگر از اتصالات برای مواقع خاص به کار می روند.  

برند تولید کننده 

کارخانجات متعددی در حوزه تولید داربست و اتصالات آن فعالیت می کنند که برخی از تولیدات آنها در بازار شناخته شده تر بوده و با قیمت های بالاتری هم به بازار عرضه می گردند.

سایز اتصالات 

هرچند که ابعاد اتصالات بزرگتر باشد، طبیعتاً متریال بیشتری هم برای تولید آن صرف شده و در نتیجه قیمت اتصالات داربست افزایش پیدا می کند. 

مراکز عرضه و فروش 

مهمترین عاملی که پس از مشخص کردن نوع اتصالات باید به آن توجه شود، مراکز عرضه و فروش است که هر چقدر که واسطه ها کم تر حضور پیدا کنند، قیمت های مقرون به صرفه تری را به دست می آورید.

فروش اتصالات و لوله های داربست در مالیبل بست

داربست از بخش های بسیار مهم در ساخت و سازها به شمار می رود که در تمامی سازه های ساخت و ساز، بازسازی و ترمیم و نوسازی و موارد مختلف دیگر کاربرد دارد. در حال حاضر داربست نه تنها برای کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ بلکه برای برپایی نمایشگاه ها، گلخانه ها، هیئت ها و بسیاری از موارد دیگر هم به کار می رود. به همین جهت یافتن مراکز فروش معتبر در زمینه اتصالات و لوله های داربست ضرورت پیدا  می کند.

در مجموعه مالیبل بست که در زمینه فروش اتصالات و لوله های داربست به شکل تخصصی کار می کند می توانید تنوع بالایی از این محصول را متناسب با نیاز خود تهیه کنید. برای تمامی لوله های سبک و سنگین بست های مناسب و کاربردی آنها ارائه می گردد، تا سازه های مقاوم و ایمن داشته باشید.  

برای دسترسی به بهترین قیمت اتصالات داربست و لوله داربست کافیست با کارشناسان فروش مالیبل بست ارتباط برقرار کنید. در این مجموعه پس از دریافت مشاوره به شکل رایگان متناسب با نوع کاربری خود، انواع لوله ها از لحاظ متراژ و ضخامت و همچنین بست های مناسب برای آنها را تهیه می کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *