انتخاب اتصالات داربست

نکات مهم در انتخاب اتصالات داربست

داربست‌ها معمولا کاربردهای گسترده‌ای دارند و با توجه به نوع نیازهای افراد، در صنعت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتخاب اتصالات داربست از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند چرا که کارگران و افرادی که بر روی این میله‌ها به کار مشغول هستند، در صورتی که انتخاب اتصالات داربست و پیچ و مهره آن به خوبی انجام نگرفته باشد و استانداردهای لازم در آن رعایت نشده باشد، ممکن است دچار آسیب و ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری شوند.

در این مقاله به نکات مهم در انتخاب اتصالات داربست می پردازیم:

نکات مهم و اصولی که در انتخاب اتصالات داربست باید مد نظر قرار دهیم

مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب اتصالات داربست باید مد نظر قرار دهیم میزان ایمنی و مقاومت این تجهیزات است. چرا که این محصولات با جان استاندار و ایمنی پایین این محصولات، ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد. برای اینکه میزان امنیت داربست را افزایش دهیم لازم است نکات و اصولی را در انتخاب اتصالات داربست مد نظر قرار دهیم که در اینجا به چند مورد مهم از این نکات اتصالات‌دار‌بست اشاره می‌کنیم:

نردبان ایمن و با کیفیت

در انتخاب اتصالات داربست ارتفتع نردبان را لحاظ کنید ، نردبان ایمن برای کار با داربست نباید از ارتفاع 4 متر بالاتر باشد و همچنین زاویه آن تا داربست بین 68 درجه تا 75 درجه باشد. برای اینکه امنیت کار بیشتر باشد، بهتر است پایه‌های نردبان را به داربست وصل کرده تا در زمان کار نلغزد.

بست داربست

یکی از مهمترین موارد در انتخاب اتصالات داربست، برای امنیت در کار ، بست‌ها هستند که برای استفاده در داربست‌ها باید دارای تاییدیه و علائم استاندارد باشند و از انواع بست نشکن در کار استفاده شود. این محصولات، به صورت دو پیچ و چهار پیچ به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است به صورت گردان و چرخشی و یا ثابت باشند. انواع چرخشی و گردان معمولا کارایی زیادتری دارند و عملا برای به کار گیری این پیچ‌ها باید به صورت مداوم روغن‌کاری شوند و در زمانی که استفاده نمی‌شوند، در محلولی از گازوئیل و روغن نگهداری شوند تا از زنگ‌زدگی آنها جلوگیری شود.

این عوامل در انتخاب اتصالات داربست بسیار مهم هستند.

سکوهای مناسب

بعضی از اتصالات‌داربست به شکلی است که فرد برای کار باید بر روی آنها بایستد. بنابراین در چنین شرایطی باید اندازه سکوها به گونه‌ای باشد که کارگر بتواند به راحتی بر روی آنها رفت و آمد کند. سکوهایی که برای کار در نظر گرفته می‌شود باید بین 60 تا 80 سانتی‌متر باشد.

اندازه و فاصله استاندارد برای لوله‌ها

عامل دیگر در انتخاب اتصالات داربست اندازه و فاصله لوله می باشد. فاصله بین دو لوله‌داربست که به صورت عمودی قرار می‌گیرند باید بین 1.7 تا 2 متر باشد. لازم به ذکر است که وزن بست‌داربست باید مناسب باشد تا در ارتفاعات دچار مشکل نشوید و عرض سکوهایی که برای تردد افراد در نظر گرفته می‌شود نباید کمتر از 160 سانتی‌متر باشد.

قیمت اتصالات‌داربست فلزی

قیمت‌ اتصالات‌داربست فلزی معمولا مانند دیگر محصولات، متغیر است و به صورت روزانه دچار نوسانات قیمت می‌شودو به همین خاطر نمی‌توان قیمت دقیقی برای این ابزار و محصولات در نظر گرفت.
جهت آگاهی از قیمت و انتخاب اتصالات داربست فلزی می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا آنها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *